Black Angus - Iarbă vs Cereale

Iarbă vs Cereale – este influențată calitatea cărnii de vită Black Angus?

Carnea de vită Black Angus a cunoscut un succes răsunător în ultimii ani, devenind rapid preferata chefilor din cele mai cunoscute restaurante din lume. Având o serie de calități și beneficii pentru sănătate, precum aportul crescut de proteine de calitate, o serie de vitamine și minerale importante, dar și colesterol puțin și Omega-3 în cantitate mare, acest tip de carne este cu siguranță ideal pentru sănătate și stare de bine. Dar Black Angus este o denumire care se referă la o rasă de vite. Sunt toate tipurile de carne la fel sau contează și alimentația, genetica și trasabilitatea cărnii?

Internetul este copleșit de apariția site-urilor care proclamă beneficiile cărnii de vită Black Angus provenită de la bovine hrănite cu iarbă. Cu toate acestea, cercetătorii din Departamentul de Zoologie al Universității A&M din Texas au publicat recent două studii care pun față în față efectele consumului de carne de vită: de la bovinele hrănite cu iarbă, pe de-o parte și de la bovinele hrănite tradițional, cu cereale. Cercetările se referă la frecvența factorilor de risc pentru boli cardiovasculare și diabet zaharat de tip 2 la bărbați. Atunci când vorbim de sortimentul Black Angus, este mai bună o carne provenită de la vite hrănite cu iarbă? 

Concluzii surprinzătoare

Contrar așteptărilor, studiile arată că nu. Cercetările efectuate la Departamentul de Zoologie s-au concentrat asupra efectelor consumului de carne tocată de vită, comparând sortimentele provenite de la bovine hrănite cu iarbă cu unele de la vite hrănite cu cereale. Subiecții au consumat ambele tipuri de carne de vită timp de cinci săptămâni, pe parcursul unor studii clinice randomizate. La bărbații mai în vârstă, cu o ușoară creștere a colesterolului, carnea tocată de vită provenită de la bovine hrănite cu iarbă a scăzut colesterolul HDL. La bărbații cu niveluri normale de colesterol, doar carnea tocată de vită de la bovine hrănite cu cereale a crescut colesterolul HDL. 

Niciun tip de carne de vită nu a crescut colesterolul LDL la bărbați. Studii similare efectuate de Departamentul de Zoologie au avut rezultate similare și la femei: carnea tocată de vită nu a afectat nivelul de colesterol LDL la femeile aflate în perioada de postmenopauză.

La bărbați, glicemia a scăzut atât după consumul cărnii de vită provenite de la bovine hrănite cu iarbă, cât și cu cereale, aratânt că, de fapt, consumul de carne tocată de vită reduce acest factor de risc pentru diabetul zaharat de tip 2. De altfel, niciun fel de carne de vită nu a avut efecte negative asupra factorilor de risc pentru apariția bolilor cardiovasculare sau a diabetului. În schimb, carnea de vită provenită de la vite hrănite cu cereale ar putea avea mai multe beneficii pentru sănătate prin creșterea colesterolului bun HDL.

Alte studii, alte rezultate

Concluziile mai multor studii arată că să consumi carne de vită de la bovine hrănite cu iarbă înseamnă să crești nivelul de precursorii pentru vitamina A și E, precum și nivelul antioxidanților cu rol împortant în lupta împotriva cancerului. Printre aceștia se numără glutationul și superoxidul dismutază. Comparația este făcută tot între cele două tipuri de alimentație ale bovinelor. De asemenea, publicul atent la consumul de grăsime va prefera tot carnea provenită de la vite hrănite cu iarbă, deoarece este mai slabă per total. Cu toate acestea, consumatorii ar trebui să fie conștienți de faptul că tocmai grăsimea intramusculară oferă un gust inconfundabil cărnii de vită. Dar și că, deși carnea provenită de la vite hrănite cu cereale este mai bogată în colesterol, vorbim despre colesterol “bun”!

Asadar, când vorbim despre carne de vită provenită de la bovine hrănite cu iarbă, aceasta tinde să fie mai săracă în conținutul total de grăsimi decât cea provenită de la bovine hrănite cu cereale. Acesta este un aspect important în anumite diete, dar în general diferența nu este una colosală. De asemenea, carnea de vită de la vite hrănite cu iarbă are o altă aromă, din acest motiv poate ai sesizat gusturi diferite preparând în același fel, același sortiment de carne, dar de la ferme sau surse diferite. Acest lucru ar trebui cu siguranță luat în considerare atunci când dorești să treci de la un fel de carne la altul. Pentru a maximiza profilul lipidic favorabil și pentru a garanta un conținut ridicat de antioxidanți, vitele ar trebui să fie să fie hrănite cu iarbă 100%.  

Desi sunt multe studii care arată beneficiile cărnii de vită Black Angus provenită de la bovine hrănite cu iarbă față de cele ale cărnii de la vite hrănite cu cereale, realitatea este alta. Niciun tip de carne de vită nu crește colesterolul LDL, adică cel considerat a fi periculos. Mai mult, carnea de vită provenită de la bovine hrănite cu cereale ar putea fi benefică pentru cei care își doresc o creștere a colesterolului bun, în timp ce carnea vitelor hrănite cu iarbă este mai slabă și mai potrivită în anumite diete. Așadar, alegerea cărnii potrivite pentru tine ar trebui făcută în funcție de preferințele tale și de nevoia unei alimentații care trebuie să respecte anumiți indicatori.

Stephen B. Smith de la Texas A&M University susține că în acest moment nu există studii științifice foarte concludente care să ateste indubitabil că este mai sănătos să consumi carnea de vită hrănite cu iarba față de cea hrănită cu cereale.  Studii noi apar în fiecare an, cert este că indiferent de metoda de hrănire este important ca alimentația vitelor să fie una cu produse cât mai naturale, nemodificate genetic și de calitate. La ferma Angustos hrana animalelor este una cât se poate de naturală pentru a asigura un produs finit de calitate, gustos dar în același timp și sănătos!

Contează și cum se gătește carnea de vită Black Angus.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *