Top 10 motive pentru care nutriționiștii recomandă carnea de vită

Top 10 motive pentru care nutriționiștii recomandă carnea de vită

Dacă te afli pe acest site, probabil că știi: carnea de vită este una dintre cele mai sănătoase cărnuri. Porcul este porc, are grăsime chiar și în mușchi, iar despre unele sortimente de pui se spune că sunt pline de antibiotic, astfel încât îți trebuie rețetă de la medic ca să îi poți cumpăra… 

Dar nu numai lipsa grăsimii nocive sau modul de creștere sănătos recomandă carnea de vită pentru un plan de nutriție „așa cum trebuie”. Beneficiile pentru organism constau și într-un aport esențial de minerale și vitamine, pe care îl au în special soiurile nobile, precum black angus.

De-a lungul timpului, nutriționiștii au evidențiat mai multe motive pentru care ar trebui să consumi frecvent, dar cu moderație, carne de vită. Cu greu, am ales doar zece dintre ele:

1. Carnea de vită este o sursă importantă de L-Carnitină, substanța care arde grăsimile

L Carnitina este un aminoacid foarte important pentru corpul uman. 110 grame de carne de vită conțin între 56 și 162 mg de L Carnitină, în timp ce o cantitate similară de piept de pui conține doar 3-5 mg. 

Acest aminoacid transportă grăsimile în mitocondrii (organite denumite și „uzinele energetice ale celulei”), unde sunt arse. Organismul sintetizează substanța la nivelul ficatului. Studiile au relevat că o cantitate apreciabilă nu numai că împiedică formarea depozitelor de grăsime, dar are și alte beneficii precum:

– sănătatea inimii (reduce tensiunea arterială și stresul oxidativ). Un tratament cu L Carnitină a redus cu 27% mortalitatea în rândul pacienților cu boli de inimă;

– tratarea diabetului de tip 2;

– scăderea în greutate. S-a constatat că aminoacidul din carnea de vită se asimilează mult mai repede în comparație cu cel din alte surse.

2. Conține glutation, unul dintre cei mai puternici antioxidanți

Glutationul (compus din gluteină, glicină și cisteină) este un antioxidant esențial produs de corpul uman, dar pe care îl găsim și în hrană, mai ales în carnea de vită. Această substanță reduce stresul oxidativ care poate provoca boli precum cancerul. De asemenea, arde grăsimile depuse pe ficat și îmbunătățește nivelul de insulină din organismul persoanelor mai în vârstă.

În același timp, glutationul are efect anti-îmbătrânire și contribuie la ameliorarea simptomelor bolilor respiratorii. 

3. Are conținut ridicat proteine, care întrețin și cresc masa musculară

O sută șaptezeci de grame de carne de vită pot conține 46 de grame de proteine, ceea ce reprezintă un procent ridicat, în comparație cu orice altă sursă naturală. Proteinele sunt foarte importante în primul rând pentru masa musculară, dar, în același timp, repară pielea, oasele și cartilagiile.

Nu te gândi la masa musculară a culturiștilor, pe care poate că nu ți-o dorești. Orice om are mușchi, iar când aceștia nu „funcționează” cum trebuie, apar tot felul de probleme de sănătate. O masă musculară subdezvoltată este asociată chiar cu risc de mortalitate.

Sintetizarea proteinelor de către organism este tot mai scăzută odată cu trecerea anilor, de aceea nutriția vârstnicilor (în special) ar trebuie să includă mai multă carne de vită.

4. Este foarte bogată în minerale

Pe lângă proteine, carnea de vită are și un conținut ridicat de substanțe minerale. Cantitatea depinde de vârsta bovinei și de momentul din an (dacă este gestantă / dacă alăptează / dacă a încetat alăptarea). Următoarele minerale se găsesc într-un procentaj ridicat:

– Zinc și fosfor – sunt importante în dezvoltarea organismului și în procesul de creștere;

– Magneziu – are un rol important în sute de reacții metabolice, de la nivel cerebral, muscular și al sistemului circulator;

– Fier – este esențial pentru imunitate. Deficiența de fier duce la anemie, o boală tot mai răspândită în lume, care face victime. Potrivit beefcentral.com, din 146.000 de americani spitalizați anual, aproximativ 5.200 mor. Cel mai mult fier să găsește în ficatul de vită.

Iată și valorile principalelor minerale pentru 100 de grame de carne:

Vită

Sodiu – 51 mg

Potasiu – 363 mg

Calciu – 4,5 mg

Fier – 1,8 mg

Zinc – 4,6 mg

Magneziu – 25 mg

Fosfor – 215 mg

Vițel

Sodiu – 51 mg

Potasiu – 362 mg

Calciu – 6,5 mg

Fier – 1,1 mg

Zinc – 4,2 mg

Magneziu – 26 mg

Fosfor – 260 mg

5. Conține carnosină, care previne deteriorarea țesuturilor

Carnosina este un aminoacid prezent în întregul corp, dar care se află în cantități mai mari în creier și în mușchi. Această substanță previne deteriorarea țesuturilor, reducând acțiunea speciilor reactive de oxigen asupra lipidelor membranelor cerebrale. Astfel, este încetinit procesul de îmbătrânire.

6. Are un aport important de vitamine

În primul rând, carnea de vită este bogată în vitamina B12 (găsită doar în produsele de origine animală), care este „responsabilă” cu sănătatea pielii, starea de spirit pozitivă, somnul bun și regenerarea neuronilor. Această vitamină previne bolile mintale. Iată ce vitamine vin „la pachet” cu friptura de vită:

Vitamina B12 – 2,64 micrograme la100 g de carne

Vitamina B6 – 0,383 miligrame 

Vitamina B3 (Niacină) – 5,383 miligrame

Vitamina B2 (Riboflavin) – 0,176 miligrame

Vitamina B1 (Tiamină) – 0,046 miligrame

Foliu – 9 micrograme

Vitamina E – 0,45 miligrame

Vitamina K – 1,2 micrograme

7. Are efect asupra nivelului de insulină prin acidul linoleic conjugat

Cercetătorii au făcut mai multe studii concentrate pe efectele acidului linoleic conjugat asupra organismului. S-a constatat că acesta îmbunătățește nivelul de insulină și accelerează topirea grăsimilor. De asemenea, substanța are un rol important în reducerea inflamațiilor, prin acțiunea unei enzime speciale.

8. Conține creatină, care crește capacitatea de efort

O sută de grame de carne de vită conține 350 de miligrame de creatină, un foarte bun susținător de efort. Creatina ajută la creșterea masei musculare și alimentează mușchii cu energie, pentru mai multă forță și anduranță. Ca o curiozitate, ficatul uman produce 2 grame de creatină zilnic. Pentru un efort fizic intens, este nevoie de mai mult aminoacid.

9. Face minuni pentru inimă, prin Omega 3

Carnea de vită conține și Omega 3, un acid gras care reduce riscul cardiovascular prin acțiunile sale:

– scade nivelul trigliceridelor din sânge;

– crește nivelul colesterolului bun din sânge;

– scade procesele arterosclerotice;

– scade markerii inflamatori.

10. Carnea bovinelor crescute natural este săracă în grăsime

Nutriționiștii recomandă, în primul rând, să consumăm carne de vită crescută în mod natural (bio), deoarece 100 de grame din astfel de carne conțin 7-10 grame de grăsime, în timp ce bovinele crescute cu porumb au 14-16 grame de grăsime în aceeași cantitate de carne.

0 RĂSPUNSURI

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *